Munkaközösségünk a belső rehabilitációs ellátás tevékenységére illetve tanulóink minél teljesebb körű személyiségfejlesztésérének előmozdítására szerveződött. Ez a komplex tevékenység áthatja az enyhe, ill. középfokú értelmi fogyatékossággal élő, tanulásban, ill. értelmileg akadályozott tanulók nevelését-oktatását.

A rehabilitációs munkaközösség tagjainak száma az idei tanévben 23 fő. Kollégáink többsége intézményünkben és a többségi iskolákban is ellát pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs feladatokat, illetve érintett tanulóink tanórai etikai-erkölcsi nevelésében.

Feladatainkat az év elején közös gondolkodással összeállított munkatervünk alapján végezzük.

Kitűzött céljaink:

  • a tanügyi dokumentációk pontos vezetése
  • pontos, egységes munkavégzés, aktuális információáramlás, határidők pontos betartása
  • reflektív gondolkodás elsajátítása, elősegítése a belső rehabilitációs tevékenységgel kapcsolatosan
  • az egyéni és kiscsoportos képességfejlesztés szakmai támogatása
  • aktívabb munkaközösségi élet szorgalmazása
  • a munkaközösség tagjai közötti együttműködés elmélyítése
  • tudásmegosztás, egymástól tanulás, tapasztalatcsere szakmai fejlődésünk érdekében: Szakmai értekezletek, előadások keretében
  • módszertani eszköztárunk gyarapítása, színesítése, új módszerek bevezetése a személyiségfejlesztésbe; közös ötlettárunk folyamatos bővítése
  • etika/hit és erkölcstant tanító kollégák összefogása
  • hospitálás egymás foglakozásain, tanóráin
  • osztályfőnökökkel való szoros kapcsolattartás kialakítása, munkájuk segítése
  • szülőkkel/ gondviselőkkel való kapcsolattartás szorgalmazása
  • folyamatos kapcsolattartás, együttműködés a Tehetséggondozó -, Intézményközi - és a Becs munkaközösség tagjaival.

Szakmai tevékenységeink többek között:

  • Intézményi rehabilitációs adattábla folyamatos ellenőrzése, frissítése, újabb adatokkal kiegészítése.
  • Rehabilitációs dokumentumok vezetése, ellenőrzése.
  • Tanulóink egyéni fejlesztési tervének elkészítése, ellenőrzése. Egységességre törekvés!
  • Jogszabályi előírás szerint évi 2 alkalommal kell a fejlesztés eredményét rögzíteni a SNI tanulókról, ezért a tanév során 2 alkalommal a fejlesztés eredményeit tartalmazó értékelést, gyógypedagógiai jellemzést készítünk, melyet a rehabilitációs naplókban, valamint a Kréta rendszeren keresztül is rögzítünk, szülővel, osztályfőnökkel ismertetünk.
  • Munkaközösségi értekezleteken aktualitások, változások, felmerülő kérdések, problémák megbeszélése, Team munkák szorgalmazása.
  • Konstruktív javaslatok felállítása, közös tovább gondolkodás a hatékonyabb feladatvégzés eléréséhez.
  • SNI kontrollvizsgálatok felterjesztése, osztályfőnökök segítése.
  • A tanév során szükség esetén esetmegbeszélések kezdeményezése – kiválasztott ( pl: tanulásban nagyobb segítséget igénylő, magatartásproblémás) gyermek tanulási előmeneteléről közös beszélgetés javaslatok, segítve ezzel előrehaladását.
  • Személyiségfejlesztés lehetőségei az etika/hit és erkölcstant tanítók összehangolt munkájában.

Munkatervben kitűzött céljaink megvalósítására törekedve fontosnak tartjuk a folyamatos együtt gondolkodást, egymás munkájának segítését, tudásunk egymás közötti megosztását szakmai fejlődésünk érdekében.