A Kalocsai Nebuló Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény „Értetek! Értitek?" című, TÁMOP-3.1.4.C-14-15-0421 azonosító számú pályázata támogatásban részesült.

A pályázat tanulóinkra, mint családjuk részére fókuszált. Megvalósítása során célunk volt a családi diszfunkciók helyreállítása, kompenzálása, a szülők mind teljesebb bevonásával. A család megerősítése családpedagógia, családi nap, családlátogatás, pedagógus-szülő klub létrehozásával történt. A tanulók otthonában nem, vagy kevésbé megvalósított környezeti-nevelését tankert létrehozása, táborozás, eszközbeszerzés, biztonságos közlekedésre nevelés segítette, egészítette ki. Az egészséges életmódra nevelés felvilágosítással, mintaadással, mentálhigiénés támogatással valósul meg. Az Értetek! Értitek? cím az elérni kívánt, kezdeményezésen alapuló valódi partnerségre utalt. A projekt megvalósítása során tudatosítani kívántuk a tanulók, a szüleik és pedagógus-társaink számára is, hogy mindannyiunk közös érdeke az intézményünk szakmai megújulása a jelzett területeken.

Az öttagú projektmenedzsment heti rendszerességgel tekintette át a szakmai programokhoz megvalósításához szükséges tennivalókat, és elkötelezett a pályázat tevékenységeinek és eredményeinek fenntartásában. 

A családokkal való kapcsolat fejlesztése érdekében a Kalocsai Nebuló EGYMI 10 munkatársa 30 órás akkreditált családpedagógiai továbbképzésen vett részt, majd a szülők visszajelzései alapján az arra nyitott családokat (tanulóink 82,4%-át) az osztályfőnökök és fejlesztést végző gyógypedagógusok meglátogatták. 6 alkalomból álló rendezvénysorozaton szülőklub keretében olyan témakörökről beszélhettünk – gondolkodhattunk együtt a szülőkkel szakemberek irányítása mellett, mely a pedagógusokat is segített abban, hogy a gyermeket családja részeként értelmezze, segítse. Megindító és elgondolkodtató beszélgetések folytak gyermekvédelemről, áldozattá válásról, stresszről, testvérharcokról és a tanulás megítéléséről a roma kultúrában.

A szabályos és biztonságos közlekedéshez szükséges ismeretek és tapasztalatok elsajátítása  12 alkalmas rendezvénysorozat keretében történt. Tanulmányi kirándulásokon tapasztaltak rendszerezése, közlekedési helyzetek játékos szimulálása történt, melyhez korszerű és változatos eszközrendszer (kerékpárok, rollerek, társasjátékok, szemléltető eszközök) került beszerzésre.

Az egészségtudatos életmód kialakítását egészségnapok, családi sportnap, kültéri sportprogramok (lovaglás, túrázás), szemléltető és sporteszközök beszerzései segítették. A mentálhigiénés támogatáshoz iskolapszichológiai segítséget vehettünk igénybe, valamint bábok, zeneterápiás eszközök és önismereti társasjátékok kerültek beszerzésre. A pedagógiai munkát az intézményi könyvtár fejlesztése, korszerű szakirodalmak beszerzése is támogatja.

A környezeti nevelés fejlesztésének megvalósítása szintén továbbképzésen alapult, 15 munkatárs vehetett részt 30 órás akkreditált továbbképzésen. Egyhetes ökotábor keretében a Fertő-Hanság vidékével ismerkedtek tanulóink éjszakai túra, madárles, kenutúra, sétahajózás programokon. Ehhez az alprogramhoz kapcsolódóan intézményünk Hosszú Antal utcai telephelyén tankert fejlesztése történt évelő- és fűszernövények telepítésével, azok gondozásával. A Tankert projektelem fenntarthatóságának biztosításához az intézmény helyi tantervében is helyet kap, hogy milyen életkorú gyermekek, mely tantárgyak mely témakörei kapcsán vonódnak be a tankert-projekt megvalósításába. A projektelemhez kapcsolódó tevékenységek szabadidős tevékenységek között – illeszkedve a pályaorientációs céljainkhoz – szintén megjelenítésre kerülnek szakköri  foglalkozás keretében, ugyanis kertészeti jellegű szakkör indítását is előkészítettük a 2016/2017-es tanévtől. A szakköri tevékenységek a téli időszakban a gyógy- és fűszernövények kreatív felhasználását célozzák majd.

A környezeti neveléshez kapcsolódott továbbá az összintézményi kirándulás Óbányára (Mecsek), a Bikali élménybirtokra és a Csodák Palotájába tett kirándulás. A természetismeret oktatásának szemléletesebbé tétele kémiai kísérletekhez szükséges eszközök, földrajzi terepasztal, csontvázak és modellek, mikroszkóp, vízbontó készülék beszerzésével történhet meg.

TÁMOP-3.1.4.C-14-15-0421 azonosító számú pályázata megvalósítása hozzájárult intézményünk 2014 novemberében elfogadott cselekvési terveinek Tankert (Tanulócsoportok parcelláinak létrehozása, működtetése) és Erdők hete (…Nálunk mindig történik valami) projektjeinek megvalósításához. Tantestületünk a pályázatnak köszönhetően lehetőséget kapott arra, hogy kitűzött szakmai céljait az eddigieknél is magasabb színvonalon és gazdagabb eszköztárral valósíthassa meg.