Az I. mérföldkőhöz kapcsolódó beszámolási időszakban (2018.05.01. – 2019.04.30.) a szakmai megújulást biztosító továbbképzések közül megvalósításra került az Autizmus specifikus ismeretek a köznevelésben 60 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés 24 fő számára, valamint az Autizmus-specifikus egészségnevelés curriculum alkalmazása 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés 40 fő számára.
A szakmai megújulást támogatták továbbá a műhelymunkák Baján és Kalocsán, súlyos-halmozottan fogyatékos tanulók ellátásával és az utazó gyógypedagógiai hálózat munkájával kapcsolatban. Összesen 16 alkalommal került sor műhelymunka szervezésére.
A többségi intézményekben oktatott sajátos nevelési igényű tanulók ellátása érdekében kéttanáros óravezetés módszertanának megismertetését célzó program indult 8 helyszínen. A pályázatnak köszönhetően a többségi pedagógusok a tanév során heti 3 óra időkeretben gyógypedagógusi támogatással tarthatják óráikat. A kéttanáros órákon a differenciált oktatás és az egyénre szabott készség- és képességfejlesztés egyszerre van jelen.
A kéttanáros óravezetés módszertanához kapcsolódóan a többségi pedagógusok és a gyógypedagógusok elméleti felkészítésen vettek részt, a súlyos-halmozottan fogyatékos tanulók ellátásának megújításához rehabilitációs program készül a projekt céljainak fenntarthatósága érdekében.
A pályázatba bevont célcsoportok szülői számára szülőklub foglalkozások kerültek megrendezésre, szintén 16 alkalommal, melyből 4 rendezvényen meghívott előadók is tartottak érzékenyítő-ismeretterjesztő előadásokat (pl: Kockacsoki)
A fogyatékkal élők napjához kapcsolódóan a többségi intézményekben tanulók társadalmi érzékenyítésére is szerveztünk különböző életkorú gyermekek csoportjainak programokat, melyeken összesen 160 tanuló vett részt.
A projekt szakmai megvalósulása megfelelő ütemben halad, általa a két bevont gyógypedagógiai intézmény (Bajai EGYMI és Kalocsai Nebuló EGYMI) a társadalmi környezetében ismert és elismert programokat tud megvalósítani.