A fenntarthatósági témahét ebben a tanévben április 19-ei héten került megrendezésre intézményünkben. Ezen a héten már különleges tanrendben folyt az oktatás. Az alsós osztályok már jelen lehettek az iskolában, de a felsős és szakiskolás osztályok digitális oktatásban részesültek. Az előzetes bizonytalan helyzet miatt a programok előkészítése során főként digitális alapra építkeztünk.
Az idei fenntarthatósági hét fő témája a manapság egyre égetőbb klímaváltozás megelőzése és kezelése volt. Ennek kapcsán a szelektív hulladékgyűjtés és újrahasználat otthoni technikáinak felmérése történt meg. Miután minden felsős számára világossá vált a folyamatban betöltött szerepe, ösztönző és tenni akarásukat fejlesztő digitális tananyagokat ismertek meg, mentorukkal, tanáraikkal beszélgettek ennek fontosságáról és ötleteiket rajzversenyes részvétellel örökíthették meg. Az alsós jelen lévő és otthon maradó gyerekek is részt vettek a rajzversenyen, amely során az eredményhirdetést követően minden osztályban a legjobb alkotást egy tábla csokival jutalmazunk.
A tanulóink motiválására felkértük Tamás Ádámot, a Kiskunsági Nemzeti Park természet őrét, hogy egy fecskés előadást tartson differenciáltan alsós és felsős, szakiskolás korosztálynak. Az előadások során sok értékes információval bővültünk és a gyerekek sem féltek kérdezni. A fecskék klímaváltozásban betöltött szerepe az emberekkel kölcsönös együttműködés, hiszen ha segítjük ezeknek a kis hasznos madaraknak a fészkelését, ők rovarok irtásával hálálják meg. Költözésük során a Szahara nagyobbá válásának meggátolásával segíthetjük életben maradásukat. Ennek kapcsán fecskefészkek gyártásába kezdtünk, amely engedélyeztetése után molnár és füstifecske fészkek kerülnek ki iskolánk épületeire.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |