Kedves Kollégák!
Fogadjátok szeretettel áprilisi hírlevelet!
Hírek
Tanulóink nagy izgalommal készültek az idei 'Ki Mit Tud?!'-ra, melyet végre újra élőben tekinthettük meg! Most még csak képekben láthatjátok, de május 11-én Gálaműsorunkon élőben is megnézhetitek a jobbál-jobb műsorszámokat.
Digitális témahét a Nebulóban. Erről bővebben olvashatsz a következő linken.
Intézményünkben 2022. 04. 25. - 04.29. között megrendezésre került a Nebuló Napok és a Fenntarthatósági Témahét programsorozatok, melynek elemei: Szavalóversen, Rendhagyó tanórák, Sárkánynap, Nebuló Kupa, Hulladékgazdálkodási verseny.
Erről később honlapunkon és Facebook oldalunkon is olvashattok. |
Munkaközösség tagjainak bemutatkozása
Vassné Tamás Mária
"Marcsi vagyok – Hajósról…"
Saját gyermekkori tapasztalataim, érzéseim vezettek leginkább a gyógypedagógiai pályára – még el sem kezdtem, de már tudtam, hogy milyen nem leszek… mi az, ami feltétlenül szükséges lesz, ha erre a pályára lépek. Egy gyermeklét félelmei, szorongásai, vágyai, örömei, kiegyensúlyozottsága, hálája már összesűrítve mocorgott bennem: segíteni, nem csak tudásban, hanem lelkileg, érzelmileg is. Érdekeltek az emberek, a sorsok. Mozgatott a segíteni vágyás. Főiskolás éveim alatt legnagyobb hatással a Gyermekek Házában töltött gyakorlat bírt számomra. A differenciálás, kooperatív, együttműködésre építő technikák, többszintű tanulásszervezés módszereit megismerhettük, gyakorolhattuk a legjobb pedagógusok mintáit követve, velük együttműködésben. Szerencsés vagyok, hogy zárótanításomat is ilyen helyen végezhettem. A Kalocsai Speciális Általános Iskolában helyezkedtem el a főiskola után. Az akkori igazgató személyében egy óriási hivatástudattal, lelkesedéssel rendelkező igazi gyógypedagógust ismerhettem meg, akinek személyisége a mai napig hatással van rám. Az első találkozásunk után felajánlották nekem az első évfolyam osztályfőnökségét. 1997. augusztus 18-án megkezdtem munkámat Kalocsán – ezek után 20 évig dolgoztam ebben a munkaviszonyban. 1998-tól 2007-ig másodállásban, de „teljes” óraszámban a hajósi Haynald Gyermekotthonban is dolgoztam pszichopedagógusként – délutánonként és hétvégén is. A gyermekek fejlesztése, megsegítése, rehabilitációja mellett a felnőtt dolgozókkal való konzultáció, tanácsadás, továbbá gyermekvédelmi feladatokkal kapcsolatos feladatok, adminisztrációs tevékenységek ellátása is a feladatkörömbe tartozott. Nagyon szerettem a gyermekotthonban is dolgozni: más hozzáállást és szerepet kívánt meg, mint a tanítás. Első gyermekem születése után már csak a speciális iskolába mentem vissza dolgozni. Anyaságom került első helyre, de munkámat azóta is igyekszem felelősségteljesen végezni. Második gyermekem születése után részben megváltozott működésű és vezetésű iskolába (EGYMI) tértem vissza dolgozni 2012-ben. Így a tanítás mellett utazó gyógypedagógusként Hajósra jártam dolgozni. Közben a fejlesztő-nevelésben is részt vettem, több évig helyileg 4-5 helyre kellett mennem (osztályfőnöki és munkaközösség-vezetői beosztásom mellett, bejáróként). Lelkileg és fizikailag is kimerültnek éreztem magam. 20 év után vegyes érzésekkel munkahelyet váltottam. 2017. augusztusától a Hajósi Szent Imre Általános Iskola és az óvod a fejlesztőpedagógusa, gyógypedagógusa lettem. Lelkesen, örömmel, bár kétségekkel indultam újszerű szerepembe – ismert helyre, ismert kollégák és gyerekek közé. Ideális személyi és infrastrukturális körülmények között tervezhetem, szervezhetem meg tevékenységemet, végzem az SNI- s és BTMN-es gyermekek fejlesztését, integrálását a vezetőkkel, kollégákkal, többnyire a szülőkkel együttműködésben. Az iskolai önértékelési csoportjának vezetése nem kedvelt feladataim közé tartozik. Szakmailag kihívás, hogy egyedüli gyógypedagógusként, sajátos helyzetben szükséges megoldanom a felmerülő problémákat. A kollégákkal az együttműködés szorosabbá vált, a tantestület szerves részévé váltam. Néhány kollégával a kéttanáros modell kezdeti lépéseit megtettük, de váratlan események (több kolléga hosszabb betegsége, órafelosztási, órarendi keretek változásai, rengeteg helyettesítés) folyamatosan korlátozzák ezt a lehetőséget.
2020. februárjában igazgatónk elvesztése (halála) sokkolta az egész iskolai közeget. Ez a veszteség magánemberként és szakemberként is nagyon megviselt, mivel nagyon meghatározó volt az addigi rendkívüli támogató, bizalmat nyújtó háttér szempontjából.
2022. januárban mestervégzettséget szereztem az ELTE BGGYK levelező mesterképzésén gyógypedagógiai terápia szakon. Szakmailag feltöltött, megújított, kiegészített a képzés, noha rengeteg időt és energiát felemésztett a munkám és a családom mellett. Terveim között szerepel a szakvizsga megszerzése is.
|
Szakmai olvasnivaló: A Gyógypedagógiai Szemle 2021. évi tematikus száma (2-3. összevont szám) elérhető márciustól ingyen, online. Ez évi tematikus számban most értelmileg akadályozott emberekről, jogaikról, Alapozó Terápiáról, a fogyatékos emberek megjelenése a reklámokban, munkahelyekről. Az újság online ingyenesen elérhető: Itt |
Feladatbank |
Linkajánló: PIROS HUNGARY
"Egy csipetnyi Magyarország kis csibészeknek
Memória játék, dominó játék, puzzle és kreatív kiadvány kicsiknek cuki magyaros motívumokkal: huszár, szürkemarha, kalocsai menyecske, puli, és még sok más."
Sok sablon letölthető ingyenesen, a következő linkeken:
|
2022 áprilisi hírlevél
- Írta: Fonyódiné Török Gyöngyvér