• Tanulóink sikere: A XLV. Országos Komplex Tanulmányi Verseny Bács-Kiskun Megyei Válogató Versenyén iskolánk csapata III. helyezést ért el. Csapat tagjai: Rupa Milán Renátó 6.o., Tatár Nikoletta 7.o., Kolompár Zsuzsanna 7.o., Sztojka Armandó 7.o.
    Nagyon büszkék vagyunk a Csapatra!
 
  • Autizmus Világnapja (április 2.) alkalmából a Kalocsai Nebuló EGYMI megszervezte a SÉTÁLNI-KÉK programot, azaz egy rövid figyelemfelhívó közös sétát az Érsekkertben.
    Több intézmény tanulói és a Kalocsai Nebuló EGYMI munkatársai is kék színnel rajzolt alkotásaival a héten elárasztották a város kirakatait.

    Az idén több szervezetek is mellénk állt, így
    - a Kalocsa Jövőjéért Egyesület támogatásával a kalocsai oktatási intézmények főbejáratához kék figyelem-felhívó dekorációk készültek.
    - a Kalocsa Jövőjéért Egyesület támogatásával az Érsekkertben található víztorony is kékbe öltözött a hétre.
    - a Kalocsai Vagyonhasznosítási és Könyvvezető Nonprofit Kft közreműködésével pedig kékbe borult a Polgármesteri Hivatal főbejárata is, valamint a piactér közelében lévő szökőkút is.

Feladatbank

Az előző hírlevélben nagy sikere volt a letölthető feladatlapoknak. Ezért fogadjátok szeretettel a márciusi csomagot:

Könyvajánló

Papp-Für János: Akik gyerekek maradnak

"Papp-Für János és csapata egy olyan összművészeti alkotást hozott létre, amely a komolyabb tanulási nehézségekkel küzdő, illetve értelmileg akadályozott gyerekeket szórakoztatja, segíti, valamint részesíti őket irodalmi élményben. Az Akik gyerekek maradnakaz interaktív szemlélet jegyében fogant: az olvasás, a képek nézegetése, a zenehallgatás, a játékos feladatokban történő részvétel komplex élményt tesz lehetővé. Az oktatási segédanyaggá váló kötet a szerző gyakorlati tapasztalatain alapul, hiszen Papp-Für János évek óta tart sikeres rendhagyó irodalomórákat sajátos nevelési igényű gyermekcsoportok számára."

Isabelle Filliozat: Gyermekünk érzelmeinek sűrűjében

"Társadalmunkban, és még inkább majd a gyermekeinkében, csak az lehet sikeres, aki bízik önmagában, önálló, és könnyen teremt kapcsolatot. Manapság a kommunikációs készségek és az érzelemkezelés legalább annyira fontosak, mint a tárgyi tudás. Ahhoz, hogy magánéletünkben és szakmánkban is fejlődjünk, az érzelmi intelligencia fontosabb, mint valaha. Már nem elég, ha a gyermekünk intellektusát erősítjük, foglalkoznunk kell az érzelmi intelligenciájával is. Ráadásul a tanulási zavarok többségének hátterében érzelmi blokkok állnak."

A könyvek iskolánk könyvtárában megtalálhatók.