Fogadjátok szeretettel első hírlevelemet.
Tekintsétek meg a 9. Fogyatékos Emberek Világnapja alkalmából kiírt szépirodalmi pályázat ünnepélyes eredményhirdetését. A műsor tartalma a következő: I. Köszöntők: Fülöp Attila, szociális ügyekért felelős államtitkár, EMMI II. Pályázat és az alkotók körének ismertetése III. Díjazott alkotások felolvasása: Lengyel Andrea az ÉFOÉSZ munkatársa olvassa fel az ÉFOSZ és az Esélyt a Teljes Életre Egyesület különdíját |
Munkaközösség tagjainak bemutatkozása: Dusnoki Marianna Kedves Kollegák! A következő bemutatkozás a 2018-ban készített portfólióm részlete, melyet aktualizáltam a jelenlegi állapotnak megfelelően…Örömmel osztom meg Veletek és megtisztelőnek tartom, ha elolvassátok! Dusnoki Marianna vagyok, végzettségeimet tekintve általános iskolai tanár, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szakvizsgázott gyógypedagógus (mentor, közoktatás-vezető). 2000. szeptember 1. óta a mai nevén Kalocsai Nebuló EGYMI-ben dolgozom. Hogy mi motivált a pályaválasztásban, miért lettem pedagógus…? Tudatosan sohasem készültem erre a pályára, mégis elmondhatom, hogy mára valódi hivatásommá vált. Diákként az iskolára sosem tekintettem úgy – legtöbb diáktársammal ellentétben -, mint a kötelező rosszra… inkább izgalmas hely volt számomra, ahol sok ismeretet szerezhettem, nyitott, érdeklődő természetem diktálta kíváncsiságomat, kérdéseimet „szolgálta”. Tanítóimmal, tanáraimmal tisztelettudóan viselkedtem, megfigyeltem őket: milyen a viselkedésük, kommunikációjuk tanulókkal, szülőkkel, pedagógustársakkal, hogyan bánnak tanítványaikkal, milyen módszereket használnak, hogyan kezelik a konfliktusokat, miként oldják meg a felmerülő problémákat stb. Többükre tekintek vissza példaképként, számomra emberileg, szakmailag is mintául szolgáltak. Édesanyám húga tanítónőként dolgozott az általános iskolában, ahová jártam. Mindig lelkesen, lelkiismeretesen végezte a munkáját, tetszett nekem, ahogy a gyerekekkel „bánik”. A vele való szoros kapcsolatom során betekintést nyerhettem a valódi pedagóguséletbe. Talán a „sors keze” vezetett a helyi, akkori „kisegítő iskolába”, ahol a felajánlott napközis állást örömmel fogadtam el,majd az évek során osztályfőnök,munkaközösség-vezető lettem. A 2011/2012. tanév jelentős változásokat hozott az intézmény és saját életemben is. Az intézmény ekkor vált szegregált gyógypedagógiai általános és szakiskolából egységes gyógypedagógiai módszertani intézménnyé (EGYMI). Az intézmény vezetésében is változás történt, új igazgató személyében a vezetési struktúra és stílus is megváltozott a korábbihoz képest. Én pedig igazgatóhelyettes lettem az intézményben. Ebben a beosztásban, a gyerekekkel való foglalkozás után hatalmas változást jelentett az iskola életének szervezése, a sok adminisztrációs feladat, s talán leginkább a változásokat nehezen elfogadó munkatársakkal való konfliktusok kezelése. Számomra túl nagy terhet jelentett ez a felelősségteljes beosztás, így a következő tanévben nem vállaltam tovább.2016 nyarán sikeresen pályáztam meg az EGYMI-ben előző tanévben létrehozott utazó gyógypedagógiai intézményegység vezetői beosztását,amit a mai napig betöltök. Végül, de természetesen nem utolsósorban az életem legfontosabb részéről,családomról néhány szót….Férjemmel és 17 éves gimnazista fiammal élek Kalocsán. Sokat kirándulunk,járjuk az országot, én szívesen sportolok és az aktív kikapcsolódás mellett szabadidőmben sokat olvasok. Köszönöm a figyelmet! |
Boros Mariann Boros Mariann-nak hívnak, 36 éves vagyok, Kalocsán élek a családommal – van két kisfiam. Eredetileg magyar alapszakos bölcsész végzettségem van, logopédia szakirányú gyógypedagógus diplomámat reményeim szerint 2022 januárjában fogom megszerezni. A Kalocsai NEBULÓ EGYMI-ben 2020 augusztusa óta dolgozom tanárként és logopédusként, tagja vagyok az utazó hálózatnak, mely keretében a környékbeli iskolák SNI-tanulóinak tartok logopédiai foglalkozásokat Solton, Dunapatajon, Bátyán és Miskén. Vannak benti óráim is: kommunikációt tartok az egyik készségfejlesztős osztályban, munkavállalói ismereteket a szakiskolásoknak, logopédiát pedig az általános iskolás diákoknak és a fejlesztő nevelés-oktatásban résztvevő gyerekeknek. Fiatalon egyáltalán nem vonzott a pedagógusi pálya, első diplomám megszerzése után újságíróként dolgoztam Budapesten, majd miután megismerkedtem a férjemmel, az Egyesült Királyságba költöztünk, és a vendéglátásban helyezkedtünk el. Három évet töltöttünk ott, majd nagyobbik fiunk megszületése után néhány hónappal visszaköltöztünk Kalocsára. A fiúk születése után kezdtem azt érezni, hogy szívesen foglalkoznék gyerekekkel, jelentkeztem az ELTE gyógypedagógia alapszakos levelező képzésére. Munkám során a hozzám járó tanulók beszéd- és nyelvi fejlődését, felzárkózását igyekszem segíteni. A foglalkozásokon tehát a beszédé a főszerep, mindig egy kis bemelegítő beszélgetéssel kezdünk, amit én nagyon szeretek – ilyenkor a kétszemélyes vagy kiscsoportos helyzetben könnyen megnyílnak a gyerekek, és a bensőségesebb hangulatban a közös munka is gördülékenyebben megy. Ha tehetem, mozgást is bele szoktam vinni az órákba, a babzsákdobálással összekötött mondókázást, szókincsfejlesztést a gyerekek is szokták élvezni – és közben a figyelmük is kevésbé terelődik, mintha csak ülnének a padban. Azt szeretem ebben a munkában elsősorban, hogy gyerekekkel lehetek – persze, a kollégákkal való együttműködést is nagyon fontosnak tartom –, illetve hogy nagyon változatos, nincs két ugyanolyan óra, minden tanuló egyedi. Sokszor megérint érzelmileg, amikor egy nehéz körülmények között élő vagy elhanyagolt gyerekkel találkozom. Igyekszem arra koncentrálni, hogy az órámon jól érezze magát és maximális figyelmet, elfogadást kapjon tőlem – talán ez a legtöbb, amit adhatok neki. |
Játékajánló Zingó Párosíts és hasonlíts össze, a klasszikus bingó szabályai alapján! A Zingo Játssz és tanulj társasjáték egy gyors, és szórakoztató párosító játék, ahol minden játékosnak a saját tábláját kell befedni. A Zingo-adagolót csúsztatva előtűnnek a lapocskák, és ha szerepel a kártyádon, akkor azt azonnal le kell fedned. Ha betelt a táblád, kiálts, hogy ZINGO!, ezzel meg is nyerted a játékot! A Zingo társasjáték fejleszti a képzelőerőt, a koncentrációt és a szófelismerést is. Korosztály: óvodás kortól egészen középiskolásokig. |
Topológiai készlet A 2 gyermek számára előálított készlet komplexebb síkbeli mintaképekkel fejleszti a gyermekek térlátását azok háromdimenziós elkészítésével. A gyermekek feladata az adott mintakártyák pontos megfigyelése (elemek elhelyezkedése), majd azok újraalkotása. Korosztály: már 4 éves kortól, de akár felső tagozatban is jelenthet kihívást. |
Köszönöm, hogy elolvastad!
Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánok!
Fonyódiné Török Gyöngyvér