Kedves Kollégák! Fogadjátok szeretettel januári hírlevelet.

HÍREK

- 2022. január 26-ig tudtok nevezni a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek részére rendezett BÁCS -KISKUN MEGYEI SZÉPÍRÓ VERSENY JÁRÁSI FORDULÓJÁRA.

További részletekért Kattints ide!

- Január 22-én ünnepeljük a Magyar Kultúra Napját. Ehhez kapcsolódó feladatlapot itt tudtok letölteni: FELADATLAP

- Január 12-én tartottuk félévi értekezletünket melyen online bántalmazás témakörben hallhattatok előadást. Köszönöm, hogy megtiszteltetek jelenlétetekkel. A témával kapcsolatban egy gondolattérképet csatolok nektek. ITT.

Munkaközösség tagjainak bemutatkozása:

Huber Judit:
általános iskolai tanító (természettudomány műveltségterület),
és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár

Kedves Kollégák!

Gyöngyvér kérésére elkészítettem a bemutatkozásom, amelyet szeretettel osztok meg Veletek, és köszönöm szépen, ha elolvassátok.

Huber Judit vagyok a végzettségeimet tekintve általános iskolai tanító (természettudomány műveltségterület), és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár, szakvizsgámat fejlesztő differenciáló pedagógia területen szereztem meg.

2009. szeptember 09-től dolgozom a Dusnok - Fajsz Általános Iskola Fajszi Általános Iskolájában, mint tanító és gyógypedagógus.

Mindig is szerettem volna olyan munkát végezni, ahol segíteni tudok az embereknek, ez motivált arra, hogy a 10 év kereskedelemben való munka után tovább tanuljak.

Mivel tanító is vagyok a feladatom nem csupán a tanulási problémákkal küzdő gyerekek ellátása. Természettudományt tanítok az 5. és a 6. évfolyamon, valamint ebben az évben a 3. osztályban magyart is tanítok.

Fontosnak tartom, hogy a saját feladataim ellátása mellett, a kollégák munkáját is segítsem, akik szerencsére többször fordulnak hozzám tanácsért. Úgy érzem, hogy az intézményünkben tanítók bátran fordulhatnak hozzám kéréseikkel, mindig konstruktívan és készségesen segítem őket. Évente több alkalommal látogatok órát kollégáimnál, amit azért emelnék ki, mert a látogatásokat követő megbeszéléseken, közösen értékelve az órák tapasztalatait, következtetéseket vonunk le, melyeket minden pedagógus felhasználhat a nevelési-oktatási tevékenységében. Egy-egy új ismeret, ötlet, módszer vagy eljárás megismerésével megvalósul az egymástól való tanulás, ami egy oktatási intézmény szakmai működésében kiemelt jelentőséggel bír.

A legjobban a gyógypedagógiai oktatásban azt szeretem, hogy a kiscsoportos foglalkozások során sokkal szorosabb és közvetlenebb kapcsolatot tudok kiépíteni a gyerekekkel, így a hozzám járó tanulók megbíznak bennem. Többször mondják, hogy a fejlesztő foglalkozások hangulata egész más, mint a tanóráké, mert itt szabadabban lehet beszélni.:) Célom, hogy a korszerű ismeretek birtokában hiteles pedagógusként állhassak minden nap a tanítványaim elé. Szükségesnek tartom a tanulást és folyamatos szakmai megújulást, mert csak így felelhetek meg a jövőben rám váró kihívásoknak.

- Mennyire tudod letenni azt a nap végén és kikapcsolni?

Gyógypedagógusként, szaktanárként és osztályfőnökként is nagy hangsúlyt fektetek a szülőkkel való folyamatos kommunikációra. Mivel a telefonszámom minden szülő számára ismert, előfordul, hogyha valamilyen kérdésük van, munkaidő után is hívnak. Véleményem szerint ahhoz, hogy a tanulók érdekeit és a hatékonyságot figyelembe vevő eredményes nevelési-oktatási folyamatot tudjunk kialakítani, elengedhetetlen a szülők pozitív hozzáállása és az iskola munkájának rendszeres támogatása. A fogadóórák és a szülői értekezletek mellett úgy gondolom, hogy a legfontosabb az egyénre szabott közvetlen beszélgetés, ami - bár sok időt vesz igénybe, mégis - elengedhetetlen, ugyanis a kitűzött célok elérésében leginkább ez a módszer vezet eredményre. Ez- egy nehezebb eset még a nap végén sem hagy nyugodni, néha elég nehéz letenni ezt a hivatást. Szerintem ezt nem is lehet félgőzzel végezni.

 Örömmel tapasztalom, hogy a diákok szülei bizalommal fordulnak hozzám észrevételeikkel és kéréseikkel, melyekre közösen próbálunk megoldást találni.

Köszönöm szépen a figyelmet!

Legyen szép napotok!

Jutka

Pánczél Zita:
gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár
és pszichopedagógus terapeuta

Sziasztok, Pánczél Zita vagyok, gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár és pszichopedagógus terapeuta. A Bárczin végeztem 2004-ben, azóta dolgozom az iskolánkban, amit akkor még Speciális Általános Iskolának hívtak. Közben letettem a felsőfokú angol és középfokú német nyelvvizsgát, és mentortanári szakvizsgát szereztem, így hamarabb minősülhettem Ped.II. fokozatba. Először 5.-es tanulószobás, majd 6.-tól ugyanannak az osztálynak az osztályfőnöke voltam, aztán EGYMI lettünk és elköltöztünk a mostani épületbe, itt is végigvittem egy felső tagozatos osztályt. Közben voltam munkaközösség-vezető majd egy évig megbízott egységvezető a súlyosan, halmozottan sérülteknél, de ez a terület távol áll tőlem végzettségeimet tekintve is. Jelenleg a Kalocsai Szent István Gimnáziumba és a Kossuth Zsuzsanna Technikumba járok utazó gyógypedagógusként, a Nebulóban pedig angolt tanítok 7-8. osztályosoknak. A középiskolás

- Mi motivált abban, hogy gyógypedagógusként helyezkedj el?

Nagypapám és édesanyám is pszichopedagógusként dolgoztak, így voltak családi előzmények. Már általános iskolás koromban tudtam, hogy valamilyen tanár leszek.

- Szerinted mi a legnagyobb szépsége ennek a szakmának?

Amikor a tanulók sikereket érnek el, pl. a felmentést nem is kérve sikerül a középfokú nyelvvizsgájuk, szakmai versenyeken okleveleket szereznek, évente 1-2 ilyen történet mindig van. Az is jól esik, mikor megnyílnak, elmesélik a bánataikat-örömeiket, megköszönik utólag a segítséget.

- A szülőkkel mennyire kerülsz kapcsolatba a munkád során?

Sajnos kevéssé, van 1-1 szülő, aki túl aggódós, a többséggel viszont szinte nincs kapcsolatom, csak írásban.

- Kikre tudsz támaszkodni ahhoz, hogy a maximumot nyújthasd?

Ha jól sikerül az óra, megvan a flow-élmény, vidámak vagyunk, az fel tud tölteni.

- Mennyire tudod letenni azt a nap végén és kikapcsolni?

Ezt meg kellett tanulnom, nekem sok év volt, mire belejöttem. Hazaérkezéskor kell egy pár perc csönd és nyugalom.

Honlapajánló

Engedjétek meg, hogy egy érdekes honlapot is ajánljak nektek. Wabi Sabi egy olyan oldalt hozott létre, ahol természetközpontú feldatokat készít a gyermekeknek. Nem csak megvásárolható termékei vannak, többször tölt fel ingyenes tartalmakat, kísérleteket. Facebook és instagram oldalán még több tartalmat érhettek el.

A következő helyeken találjátok:   Facebook     Instagram     Web

Játékajánló

Képhorgász

Ebben a szórakoztató vidám játékban a gyerekeknek a kihúzott képkártya párját kell megkeresniük játéktáblán. Az lesz a győztes, aki a legtöbb képpárt megtalálja. Ez a társasjáték játékosan fejleszti a gyermekek megfigyelőképességét, finommotorikus készségét, reakcióidejét. Videó

Hasonló játék: Educa - Gyorsan mint a hiúz

Trükkös ujjak

Egy nagyszerű játék, ami fejleszti a kézügyességet, gyorsaságot illetve a színek felismerését. A színes golyókat addig kell rakosgatni a zárt dobozban, az alsó lukakon keresztül, amíg sikerül a feladatkártyán lévő mintát kirakni. A csomag 14 feladatkártyát és 2 golyós dobozt tartalmaz, így egyszerre ketten is játszhatnak, akár versenyezhetnek is, hogy ki tudja kirakni először ugyanazt a mintát. Gyermekektől egészen a felnőttekig bárkinek kiváló szórakozást kínál. Fejlesztési területek: finommotorika, színfelismerés, téri helyzet, vizuális észlelése, vizuális memória, figyelem, türelem, kitartás. Videó

 Köszönöm, hogy elolvastad!
Gyors félévzárást kívánok!

Fonyódiné Török Gyöngyvér