A fenntarthatóságra nevelés iskolánkban május 3-án valósult meg. Intézményünk alsó tagozata, készségfejlesztő és autista csoport előadást hallgatott meg a Földet érintő égető problémákról, azok okairól. Ebben képes és videós anyag jelent meg, amivel szemléltettük az emberiség helytelen hozzáállását a jövő generáció természeti és energetikai tartalékainak felélésére. Közösen értelmezve a témát, lehetséges megoldásokat találtak ki.

Ezután szelektív hulladékgyűjtésbe kezdtek, ahol különböző hulladékokat válogattak szét ügyességi feladattal egybekötve (papír, műanyag, üveg). Heti feladatként az osztályok hulladékokból, szerves anyagokból vagy használt anyagokból képkeretet készítettek, amibe osztálykép került. Tanulóinkat arra sarkalltuk, hogy felelősen bánjanak az anyagokkal, jelenjen meg a hétköznapjaikban a megelőzés és az újrahasználat. Ügyeljenek arra, hogy takarékoskodjanak az energiával.

A felső tagozat a Föld és víz fontosságára helyezve a hangsúlyt, Ökonapot tartott. Az előadásban az édesvíz hasznossága, nélkülözhetetlensége jelent meg. Megelőzésként lehetséges ötletek, illetve a talajt megóvó komposztálás, hulladékkezelés folyamatát ismertették. Ezután a hulladék műanyagból az osztályok memóriajátékokat készítettek, amelyet az alsós évfolyamok tanulói kaptak meg ajándékba. Ezzel szerettek volna példát mutatni, mi mindenre használhatók a műanyag hulladékok.