2021.március 22-26-ig bekapcsolódtunk az országos Digitális Témahét című rendezvénybe. Több projekt közül is lehetett választani, azonban mint ahogy eddig is, az általános iskolai részben az internetbiztonság témakörét részesítettük előnyben, szakiskolában pedig kiegészült az online banki ügyintézés és az ügyfélkapun keresztül történő ügyéntézéssel.
A járványügyi helyzet miatt idén az online térbe szorult a projekt, így a témahét nevéhez hűen, minden elem a digitális oktatás keretében valósult meg. A diákok egy része rendkívül pozitívan állt a témához, igyekeznek minél jobban tájékozódni, hiszen tudják, ahogy a természetben is úgy a kibertérben való felhőtlen szörfözéshez is tisztában kell lenniük a rájuk leselkedő veszélyekkel. Az előadások során nem csak arról esett szó, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk, hanem arról is, hogy nekünk felhasználóknak miként kell viselkednünk, hiszen akár kommentjeinkkel, üzeneteinkkel mi is árthatunk másoknak.
Örömteli volt, hogy egyes tanórákon a diákok szülei is aktívan bekapcsolódtak az előadásba – beszélgetésbe és ezáltal betekintést nyertünk abba, hogy miképpen igyekeznek megóvni gyermekeiket az interneten leselkedő veszélyektől.
A témahét során a résztvevő pedagógusok mind pozitív élményekről számoltak be, hiszen a digitális oktatás során a diákok igyekeznek minél jobban kihasználni az informatika vívmányait, tájékozódni annak használatáról és az abban levő lehetőségekről.
A gyermekek részére felhívást is közzé tettünk, „Oszd meg a sztoridat” címmel, melyben a jelentkezők megoszthatták a legkedvesebb történetüket a digitális oktatásban, valamint leírhatták, hogy számukra mit is jelent az. Minden résztvevőnek köszönjük, hogy megosztotta velünk gondolatait! A beérkezett sztorikat alább olvashatják.
Ezúton is köszönöm a témahétben résztvevő pedagógusok munkáját.
„Oszd meg a sztoridat” avagy történetek a digitális oktatásból/-ról
Általános Iskola:
M.B.: "Nagyon szuper ez a digitális oktatás, mert reggel a hidegben nem kell sietni a buszhoz. Kicsit tovább lehet aludni. Azért is szeretem mert számítógépen kell tanulni és az tök menő. Jók az órák. Rajzórán hiányzik hogy rajzoljunk mert inkább játszunk. Hiányoznak a gyerekek akik nem vesznek rést az online órán. A bátyám Ákos unatkozott és bekiabált a szobámba ahol éppen a Dia nénivel volt órám, hogy " Botond etesd meg a malacokat! " ...... jaaaaj Ákos nincs is malacunk. Ez nagyon vicces volt és jót nevettünk."
K.K.: "A COVID vírus miatt itthon kell, hogy tanuljak. Én szeretek itthon lenni, mert van kiskutyám. Most kaptam, nagyon szeretem, szeretek vele játszani és van cicám is. Anyukám is itt van velem és tud nekem segíteni a tanulásban. Később kelek mint ahogy szoktam, finomat ebédelek. Az online oktatás is jó, nagyon jó látni a Petra nénit számítógépen keresztül. Jó hallani az osztálytársaim hangját, de azért iskolába is jó volna már menni. Hiányoznak nagyon a barátok. Sok leckét szoktam kapni, de igyekszem őket megcsinálni. Az iskolában jobban megértem a tanórai anyagot, mint így online. Várom már, hogy mehessek az iskolába."
Szakiskola:
Sz.Zs.: "A digi oktatás szükéges megoldás a tanulmányaink elvégzése szempontjából. Szeretek a gép előtt űlni. Nem kell utaznom, és ez nagy könnyebbség. Tanáraim, de sokszor osztálytársaim hiányoznak, ez rossz. Nehéz a tanulás megtanulása egyedül, hiányzik a segítség. Le kellett mondanunk az iskolai versenyeket, sportolásokat és ezt is nehéz elfogadnunk. Nehéz, hogy nem éltem az eltervezett sulit életem. Rossz, hogy csak írádban, vagy skype-on tudunk beszélni a barátokkal."
P.L.: "Az online oktatás szükséges megoldás a korona vírus miatt. Szeretek a gép és a telefon előtt űlni. Nem kell buszoznom és olyan korán kelnem és ez nagyon jó. Tanáraim és osztálytársaim hiányoznak és ez rossz. Nehéz egyedül a házit megcsinálni segítség nélkül. Nincsenek iskolai rendezvények, ez is rossz. Rossz, hogy nem a megszokott minden."
H.J.: "Azért rossz a digi oktatás, mert nehezebb a tanulás. Nehezebb megérteni a feladatokat. Rossz, hogy nem találkozhatunk a barátokkal, osztálytársaimmal, tanárokkal. Hiányoznak az osztálytársaim, a tanárok és az iskola. Véleményem a digitális oktatásról, hogy már vége lehetne, mert ez így nagyon rossz."
J.J.: "Pozitív, mert nem kell olyan korán kelni, tudok otthon segíteni. Jó, mert napközben aludhatok. Többet tudok foglalkozni és gondoskodni rólunk. Negatív, és ami nem tetszik az online oktatásban, hogy nem találkozom az osztálytársaimmal személyesen. Kár, hogy nincs gyakorlat, mert azt szeretem. Sokat kell a telefont használni és nem lehet csavarogni a haverokkal."
H.P.: "A digitális oktatás szükséges megoldás tanulmányaink elvégzése szempontjából. Szeretek gép előtt ülni. Nem kell utaznom és ez nagy könnyebbség. Diáktársaim hiányoznak és rossz nehéz tanultak dolgozása egyedül. Hiányzik a segítség. Le kellett mondani az iskolai rendezvényekről, sportfoglalkozásokrlól. Ezt is nehéz elfogadni, rossz, hogy nem élhetem a megszokott iskolai életem."