Röviden a Közös Nevező programról:

A projekt a Centrópa Alapítvány jóvoltából születhetett meg. Célja, hogy különböző társadalmi és szociális helyzetű tanulók közösen tevékenykedjenek, így elősegítve a társadalmi integrációt. Fontos, hogy a tanulók toleranciát tanuljanak, megismerjék és elfogadják egymást. Az érzékenyítésen kívül másik cél, hogy a résztvevők kommunikációja fejlődjön, tantervi követelményekhez kapcsolódó ismereteik bővítése, élményalapú tanulás és felelős állampolgárrá nevelés. A program különlegessége, hogy a tanulókat kimozdítja komfortzónájukból, megtapasztalhatják, hogy az egyéni eltérések ellenére mégis sok közös van bennük.

Ebben a tanévben négy alkalommal van lehetőségünk tanulmányi kirándulásra, mely során a Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakgimnázium és a Kalocsai Nebuló EGYMI tanulói működhetnek együtt.

 

Első tanulmányi kirándulás élményei:

A két iskola tanulói Szegeden a Szent- Györgyi Albert Agórában találkoztak elsőként. A programot az Informatikai történeti kiállítás megtekintésével kezdtük meg. A tanulóink számára minden nap használt telefonok, számítógépek történetét az interaktív kiállítás segítségével ismerhettük meg. Kipróbáltuk hogyan működött régen egy telefonközpont, és megnézhettük mekkorák voltak az első számítógépek. A tanulás folyamatát szemléltetve tanulóink megtaníthatták egyszerű utasításokra a „szegedi Katicát”. A kiállítás megtervezése során nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a látogatók szórakozva tanulhassanak.

18kzs1 18kzs2

Az Agóbán kipróbálhattuk az informatikai gyűjtemény játékait. A számítógépes játékokat korhű gépeken tesztelhettük. Lehetőségünk volt soros kötés megalkotására, reflexeink tesztelésére, robotokkal való küzdelemre. A játéktevékenység jó lehetőséget biztosított a két csoport tanulói közötti jó kapcsolat kialakítására. Az informatikai szakgimnázium tanulói segítettek diákjainknak a játékok használatában, elmagyarázták a soros kötés rejtelmeit. Egy kis közös versenyre is volt lehetőség az eszközök által.

18kzs3 18kzs5

Agórában töltött idő utolsó programjaként a látványlaboratóriumba látogattunk el, ahol interaktív fizikai kísérlet bemutatón a következő programokon vehettünk részt: elektrosztatikai kísérletek, villámok előidézése, lézerbemutató, hanghullámok szemléltetése füsttel. Játékos feladat során meg kellette keresnünk Magyarország zászlaját színlátásunk nélkül.

 18kzs4 18kzs6 

A nap végén sétáltunk Szeged belvárosában: hangolódtunk a Karácsony ünnepére a vásáron végi sétálva és a megtekintettük a szegedi Dómot.

A projekt első napja rendkívül jól sikerült. A két tanulócsoport között elindult a kommunikáció, segítettek egymásnak a feladatvégzés során. A kiállítás és a kísérletezés jó lehetőséget biztosított az élménybeágyazott tanulásra. Reméljük a másik három projektnap is hasonló kimenetelű lesz.